Ma - Vrij : 08:45 - 17:30.
info@optifisc.nl
010 - 284 06 43

“if your administration is a disaster,

call the master !”

OPTIFISC...

Over ons

Optifisc

U wilt iemand die ‘van wanten weet’ als het gaat om uw onderneming. En ook van fiscale uitdagingen. Of investeringsregelingen, De btw regels, jaarcijfers, loonstroken of subsidies. En financieringen. Oh ja, en corona regelingen. Het MKB (Midden en Klein Bedrijf) wil graag geholpen worden. En dat kunnen we.

Met onze kennis van meer dan 28 jaar accountancy en een divers team van 9 mensen kunnen we u als ondernemer begeleiden in het managen van uw bedrijf. We hebben een team wat continuïteit garandeert voor uw bedrijf.

We hebben een NOAB keurmerk. Dat is niet voor niets. Noab controleert ons of wij u wel goed bedienen, de regels volgen en u alles geeft wat er in zit. NOAB ziet er op toe dat we op tijd naar college gaan om studiepunten te behalen. Actuele kennis voor uw zaken opdoen dus. Maar we worden ook doorgelicht of we uw zaken wel goed behartigen, het onderste uit de kan geven. Er zijn sancties als dat niet goed is.

We zijn ook gecertificeerd lid van het RB. Fiscale kennis is een must. Met onze becon aansluiting bij de belastingdienst zijn we in staat om snel te acteren. Een bezwaar tegen die boete of naheffingsaanslag, een aangifte erfbelasting, tax planning, of middeling? Wij weten hoe het moet. Auto van de zaak of juist in prive? Veel gevraagd. Het kan zomaar belasting besparen.

Nieuwsgierig wat wij voor u kunnen doen? Bel 010-2840643 voor een kop koffie en een goed gesprek. Op 1.5 meter afstand. Gratis en zonder verplichting.

Meer dan 28 jaar ervaring

Oprichter van Optifisc Herman Buyk is al sinds 1994 werkzaam in het accountants vak. Sinds 2006 bestaat ons kantoor, gestart in Capelle aan den IJssel. en sinds 2012 vanuit de locatie Rotterdam bedienen met een mooi team ons klantenbestand. Onze klanten zijn niet allemaal detaillist of taxichauffeur. Dat maakt dat we ervaring hebben met veel branches. Rijscholen, Taxi, Bakkers, IT dienstverleners, Klusbedrijven, maar ook tolken of andere dienstverleners. Noem het maar.

Waarmee kunnen we u helpen
Kijk hier wat we al deden: De branches van onze relaties zijn divers. Of u nu een eenvoudige boekhouding heeft, complexe holdingstructuur of alleen hulp nodig heeft uw particuliere inkomstenbelasting; wij helpen u graag!

Complete dienstverlening

Wij werken voor:

ZZP Ondernemers (eenmanszaken zonder personeel)

ZZP Ondernemers met personeel

Particulieren

Vernnootschap onder firma

BV's

Stichtingen en verenigingen

CV's en Maatschappen

Jaarrekeningen

Voor de IB ondernemer of ZZP-er, de starter of het bedrijf met 50 man personeel verzorgen we de jaarrekeningen. Van BV, Holding, Stichting tot Coöperatie; we verzorgen een helder rapport voor uzelf en voor uw bank. Onze rapporten voldoen aan de wettelijke eisen. Als dat voor u tenminste nodig is.

Administratie

Verzorgen van uw boekhouding
Jaarcijfers
Loonstroken
Prognoses & Begroting

Belasting

Alle belastingaangiften
Belastingadvies
Financieringsaanvragen
Belastingprognose & planning
Klankbord voor ondernemers

Adviseren

Fiscale planning en adviezen
Personeelsadviezen
Begeleiding startende ondernemingen
Bedrijfseconomische adviezen
Pensioenadvies

Over ons

en wat wij belangrijk vinden...

Luisteren

Al meer dan 28 jaar ervaring

We begeleiden u

Luisteren

Het begint bij luisteren welke doelen u wilt gaan behalen. Onze belangrijkste activiteit is dan ook om eerst te luisteren. Wat is uw probleem en hoe kunnen we het oplossen.
Meedenken. Meedoen. met ons team van 7 ervaren mensen en een aantal “partners” specialisten op het gebied van accountancy, fiscaliteit, notariaat, verzekeringen of financieringen zijn we in staat snel te acteren en de regie over uw administratie en belastingzaken te nemen en te houden.

Al meer dan 22 jaar ervaring

Na 12 jaar ervaring op een accountantskantoor is ons kantoor begin 2006 opgestart in Capelle aan den IJssel, met een bestaand klantennetwerk onder de naam Buyk en Partners. Voor tal van bedrijven, instellingen en particulieren voeren wij werkzaamheden uit op accountancy gebied. Deze werkzaamheden varieren van een eenvoudige boekhouding tot een complexe holdingstructuur of een aangifte inkomstenbelasting voor de particuliere cliënt. Omdat vrijwel het gehele verwerkingsproces van boekhouding tot fiscale afwerking online verloopt kunnen we snel en vrijwel overal de online dossiers inzien en uw zaken behartigen. Dat scheelt tijd en geld. Wie mogen we bedienen? De namen zijn bij ons veilig. Met welke branches hebben we ervaring: – hondenuitlaatservice – financiele holdings – zzp-ers groenvoorziening en infra.

We begeleiden u

Het corresponderen met de belastingdienst laten onze cliënten met een gerust hart aan ons over. Door onze ingangen als geregistreerd belastingconsulent kunnen we snel zaken doen met de fiscus, en tijd is geld. Een goede adviseur kost geld, maar kan u zeker ook geld besparen.

Onze lidmaatschap van het Register Belastingadviseurs (RB) is tevens uw waarborg voor kwaliteit.

Optifisc is in 2006 gestart onder de naam Buyk & Partners, in een klein kantoor aan het Van Maerlantpark in Capelle aan den IJssel, met een team van 2 mensen. Na een paar jaar groei in clienten en personeel werd deze voormalige artsenpraktijk te klein. In 2011 verhuisden we naar de Luipaardstraat in Rotterdam. Kralingseveer is het enige stukje Rotterdam tussen twee delen van Capelle: Bedrijventerreinen Rivium en Capelle-West. Aan de rand van een woonwijk. Prachtig gelegen in het groene talud van de dijk naast de IJssel.

Het huidige pand aan de Luipaardstraat was een voormalige garage van de Avia. Deze is geheel gestript en gerenoveerd tot een modern kantoor.
Goed bereikbaar vanaf de snelweg en parkeren gratis voor de deur. (waar vind je dat nog in Rotterdam). Dboekhoudingendfdfdfdfaar werken we dagelijks met veel plezier aan onze passie: administratie, belastingen en advies.  Alles waar de ondernemer behoefte aan heeft. En meer dan dat.

Vanaf 2017 zijn wij een gecertificeerd NOAB kantoor.  Deze afkorting betekent Nederlandse Orde van Administratiekantoren en Belastingdeskundigen.  Het is een kwaliteitskeurmerk. Elke 3 jaar krijgen wij een auditbezoek en worden wij kritisch beoordeeld op wat wij doen en hoe wij dat doen. Door een externe partij. Zo wordt gekeken of wij onze scholingsverplichting op orde hebben (40 Permanente Educatie punten), of wij de verplichte aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten. Hoe wij omgaan met klant acceptatie, de regels rondom de WWFT en de AVG, de verplichte onderlinge kantoorwaarneming, om de continuiteit te waarborgen en zo nog vele facetten meer. Als dat in orde is, mag opnieuw het NOAB GECERTIFICEERD LID bord worden opgehangen.

Ook ons lidmaatschap van het RB is een belangrijke kennis-peiler. Als gecertificeerd belastingadviseurs en -consulenten moet je dagelijks bijblijven in het woud van veranderende regelgeving. Kennis is voorsprong waarmee je toegevoegde waarde voor de klant kunt bieden. Dat vereist kennis, inlevingsvermogen om dit te vertalen naar de dagelijkse praktijk van en voor de ondernemer. Het geeft ook een zorgplicht om te informeren, gevraagd en ongevraagd.  Ook het RB is kritisch op wat wij doen. Ook zij toetsen elke 2 jaar of aan de bijscholingsplicht wordt voldaan en wij nog RB kantoor mogen zijn.

“OPTIMAAL FISCAAL, een sterk verhaal” OptiFisc zegt het feitelijk al. Ervaring, kennis en kunde is bij ons in huis. De uitdaging om jezelf als toegevoegde waarde ‘terug te verdienen’ door een goed advies, een tip of een goed gesprek met een fiscale planning leidt niet zelden tot een belangrijke besparing.

“Onlangs hebben we de WOZ waardering van een woonhuis in een gemeente aangevochten en met succes weten te verlagen. Niet alleen bespaarde dat de erfgenamen meer dan 10.000 euro successieheffing, ook de jaarlijkse gemeenteheffing gingen fors en blijvend omlaag.” Van dit soort advies worden we blij. Omdat we merken dat deze zaken er toe doen. Als geregistreerd belastingconsulent bij de belastingdienst (becon nummer) hebben we directe ingangen. We weten hoe de hazen lopen en kunnen daardoor ook snel schakelen. Ook vragen we via onze fiscale software standaard uitstel aan voor het insturen van de belasting aangiften zodat de klant meer tijd heeft en wij het werk over het jaar kunnen spreiden.

Nieuwsgierig of wij ook uw fiscale zaken kunnen behartigen?  Contact of begin een chatgesprek.

Ons team

Herman Buyk
Sparring partner/coach, Directie

Herman is de eigenaar en initiator van Optifisc. Als geregistreerd belastingadviseur (RB) en opgeleid MKB Coach kent hij de fiscale regels en duiding als zijn broekzak. Met meer dan 28 jaar ervaring in de accountancy is hij een zwaargewicht die veel voor ondernemers kan betekenen. Als vakman en als mens. Invoelend en sociaal waar het nodig is, streng als het gaat om de wet. Herman is letterlijk de “manus van alles”. Jaarrekeningen, belastingaangiften en advies, het coachen van klanten, eenmalig of een langere periode, hij kan het en hij maakt dromen waar. Om deze vertrouwd adviseur 3.0 kun je niet heen.

Christa Verhoef
Assistent Accountant

Ik help onze klanten aan betrouwbare jaarrekeningen, een fiscale aangifte en help hen met boekhoudkundige- en btw vraagstukken. Ik adviseer mijn cliënten over mogelijke verbeteringen. Ik heb vele jaren ervaring in boekhoudingen, jaarrekeningen en belastingaangiften.

Paul Duinkerken
RA

In 2016 ben ik tot het team van Optifisc toegetreden. Mijn specialisme is het snel analyseren van data en blootleggen van verbanden daarin. Als Registeraccountant ben ik opgeleid voor het controleren van Jaarrekeningen. Maar ook fiscale aangiften kennen voor mij geen geheimen. Met plezier adviseer ik onze klanten bij efficiency- en MVO vraagstukken. Ik geniet van het samenvoegen van data, met excel werken en daarmee een optimaal resultaat te behalen.

Marise Vermeulen
Assistent Accountant

Op 1 september 2021 ben ik bij Optifisc begonnen. Met mijn diploma Assistent Accountant op zak had ik de theoretische bagage om boekhoudingen te doorgronden en daarvan duidelijke jaarcijfers te maken. Ik vind het leuk om klanten te helpen met hun boekhoudingen, btw aangiften en aangiften inkomstenbelasting. Ik hou ervan om mij vast te bijten in lastige zaken. Bij Optifisc ben ik ook belast met de klantcommunicatie via onze nieuwe Optifisc App.

Wim Veenhof
Assistent Accountant

Op 1 November 2021 ben ik in het Team van Optifisc mee gaan draaien. Als senior bracht ik jaren ervaring in bedrijfsadministratie, softwarekennis en loonadministraties mee. Ik maak jaarcijfers, belastingaangiften en begeleid klanten op administratief- en BTW gebied.

Michel Rijsdijk

Sinds 2020 ben ik toegetreden tot het team van Optifisc. In het begin opereerde ik op de achtergrond, maar ik kom steeds vaker met de klanten in contact. Met mijn ondernemers en horeca achtergrond heb ik veel kennis op dit vlak en Optifisc zet mijn kennis en kunde ook regelmatig in om horeca ondernemers te helpen. Nu ben ik via een scholingstraject steeds beter in staat om de klanten van Optifisc te begeleiden richting juiste cijfers, een goede btw aangifte. Ik help hen om goede facturen te maken, leg koppelingen met de scansoftware en sinds kort ook de projectmanager van de nieuwe SB+ software van Afas.

Josine Rijsdijk

Net als Michel ben ik aangestoken door het boekhoudvirus en heb ik, na een gedegen opleiding ook de kennis om boekhoudingen goed te verwerken. Begin 2022 ben ik ook mee gaan draaien in de boekhoudingen. Onze visie is op termijn een eigen kantoor te gaan exploiteren. Optifisc coacht ons daarbij. Het is een mooi vak met allerlei facetten, regels en slimme software. Het is de kunst om die benutten, in het voordeel van de klant.

Joost Clements
Assistent Accountant

Ik ben assistent-accountant van Herman Buyk en help hem met de boekhouding, urenregistratie en hand en spandiensten. Als voorgaand ondernemer heb ik ervaring met het doen van vennootschaps- en Btw-aangifte. Het administratieve vak is verder nieuw voor me.

Zeren Kunt
Boekhoudkundig medewerker

Sinds november 2023 mag ik deelnemen aan het team van Optifisc. Ik houd mij vooral bezig met het inboeken van inkoop-en verkoopfacturen en het verwerken van bankmutaties.
Met de ervaring van mijn collega’s, mijn achtergrondkennis vanuit de opleiding tot Bedrijfsadministrateur en mijn initiatief wil ik mij verder ontwikkelen in dit vak, zodat ik in de loop van de tijd onze klanten ook kan helpen bij het samenstellen van hun jaarrekening of aangifte inkomstenbelasting.

Dorine De Bel-Buyk
Boekhoudkundig medewerker

Met enthousiasme zet ik mij sinds juli 2023 in voor Optifisc. Op dit moment houd ik me vooral bezig met het verwerken van de administraties van onze klanten. Ik vind het fijn om bezig te zijn voor en met de klant. En, als dit nodig is, samen naar een oplossing te zoeken. Maar ook andere klussen zoals het migreren naar het nieuwe afas SB+ pakket vind ik leuk. Ik kan genieten van klantcontact, zeker als ik iets heb kunnen toevoegen.

Anouschka Minnebreuker
Boekhoudkundig medewerker

Mijn naam is Anouschka, en sinds augustus 2023 maak ik deel uit van het leuke team van Optifisc. Ik verwerk de ingestuurde scans van de boekhoudingen, zoals inkopen, verkopen en verwerk ook de bankmutaties. Ik werk vanuit huis in de Betuwe.

Nieuws voor ondernemers